24 septembrie 2013

Tot ce trebuie sa stiti despre vitamina B12



Vitamina B12 este necesara pentru producerea celulelor rosii din sange. De asemenea, este necesara pentru mentinerea unui sistem nervos sanatos. Deficienta de vitamina B12 poate provoca anemie pernicioasa si probleme gastrointestinale. Deficictul prelungit de vitamina B12 poate provoca, de asemenea, probleme neurologice. Este important sa se abordeze cu promtitudine orice deficit de vitamina B12 deoarece odata ce au aparut leziuni ale nervilor, acestea raman permanente.
Deficienta de vitamina B12 a fost, de asemenea, legata de probleme psihiatrice, inclusiv dementa, depresii si mai rar psihoza.

Vitamina B12 se gaseste in principal in carne, oua si produse lactate, cum ar fi laptele si branza. Se gaseste in cantitati foarte mici in unele alimente vegetale, inclusiv produse din soia, cum ar fi tofu si laptele de soia, legume, si unele ciuperci. Unele alimente procesate, cum ar fi cerealele sunt, de asemenea, imbogatite cu vitamina B12.

Aportul alimentar recomandat de vitamina B12 este de 2,4 mg pe zi pentru adolescentii de peste 14 ani si adulti. Copiii au nevoie de un pic mai putin, in timp ce femeile insarcinate si care alapteaza au nevoie de un pic mai mult.

Cei mai multi oameni vor primi o cantitate suficienta de vitamina B12 pur si simplu mancand o dieta normala, sanatoasa. Cu toate acestea unii oameni ar putea avea nevoie sa ia un supliment de vitamina B12. Persoanele care vor beneficia de un supliment de vitamina B12 includ vegetarienii, care nu mananca niciun produs de origine animala, inclusiv oua si produse lactate, cei care au avut un baypass gastric (deoarece acestia nu mai pot absorbi foarte bine vitamina B12 si cei cu alte conditii de interferenta cu absorbtia de vitamina B12. In plus, unele medicamente pot interfera cu absorbtia de vitamina B12, iar cei care care fac tratament cu aceste medicamente ar trebui sa ia un supliment. Adultii in varsta de multe ori nu pot absorbi vitamina B12 foarte bine si de aceea pot beneficia si ei de un supliment.

Unii sugereaza ca sportivii care fac efort zilnic au nevoie de un supliment de vitamina B12. Cei care sufera de oboseala cronica ar putea sa simta o imbunatatire a starii lor cu un supliment de vitamina B12.
In plus, s-a demonstrat ca vitamina B12 imbunatateste memoria, astfel incat cei cu probleme de memorie, cum ar fi boala Alzheimer, pot lua un supliment de vitamina B12, desi acest lucru nu a fost dovedit in mod direct.

Suplimentele de vitamina B12 se pot gasi in mai multe forme: sub forma de injectie, care se ia o data pe luna, sublingual, care se administreaza zilnic sub limba, spray nazal, care se foloseste o data pe saptamana si sub forma de plasture care se poarta timp de 24 de ore, o data pe saptamana. Toate aceste forme de suplimente de vitamina B12 sunt aproximativ la fel de eficiente, asa ca este doar o chestiune de preferinta personala.

Vitamina B12 are un risc foarte scazut de toxicitate, ceea ce inseamna ca se poate lua fara probleme mai mult decat aportul alimentar recomandat.



Surse: voices.yahoo.com * National Institutes of Health, Office of Dietary Supplements






8 septembrie 2013

Remedii naturale pentru hipertensiune arteriala




Studii recente sugereaza ca unul din trei adulti din Statele Unite sufera de hipertensiune arteriala, iar 90-95% din toate cazurile nu arata o cauza.
Hipertensiunea arteriala secundara este adesea cauzata de rinichi anormali, ingustarea arterelor si deficiente structurale ale aortei.

Persoanele cu hipertensiune arteriala pot prezenta urmatoarele simptome:

  • ameteala
  • vedere incetosata 
  • greata
  • durere de cap

Cai naturale de atac ale tensiunii arteriale ridicate

Fara indoiala anumite plante si suplimente pot trata hipertensiunea arteriala, iar de altele trebuie sa va feriti, cum ar fi lemnul dulce, Ephedra, Asian ginseng si ulei esential de rozmarin, daca ati fost diagnosticat cu hipertensiune arteriala. Cu toate acestea, pentru a va trata cu metode naturale eficiente, luati in considerare variantele de mai jos:


  • Usturoiul
Daca suferiti de o hipertensiune arteriala usoara, studiile au aratat ca suplimentul de praf de usturoi poate reduce in mod eficient tensiunea arteriala sistolica si diastolica. Este important sa se utilizeze cu precautie deoarece are capacitatea de a subtia sangele si ar putea interactiona cu alte medicamente pe care le luati, cum ar fi Coumadin (Warfarina).

  • Uleiul de peste
Tensiunea arteriala poate fi scazuta prin includerea uleiului de peste in dieta voastra.

  • Suplimente
Dovezile au aratat ca adaugarea de suplimente de calciu in regimul de zi cu zi poate reduce tensiunea arteriala sistolica. Suplimentele de potasiu pot reduce atat tensiunea arteriala sistolica cat si cea diastolica. Puteti lua, de asemenea, suplimente de magneziu pentru a trata tensiunea arteriala diastolica.

  • Medicina traditionala chineza
Vindecatorii traditionali chinezi leaga de multe ori hipertensiunea arteriala cu probleme in ceea ce priveste circulatia energiei vitale (numita Qi) in organism. Cu o combinatie de tratamente pe baza de plante si acupunctura, unii pacienti se pot vindeca. Practicienii medicinei chineze au laudat, de asemenea, castanele de apa, napul, telina chinezeasca, boabele de paducel, fasolea mung si mierea ca avand proprietatea de a reduce tensiunea arteriala.

  • Gingko
Luati comprimate de Gingko Biloba sau adaugati 1/2 de lingurita de extract lichid la un pahar de apa de doua ori pe zi ca tratament. Utilizati acest remediu natural timp de doua-trei luni.

  • Vitamina E
Luati 400 UI de vitamina E in fiecare zi.

  • Acid folic poate ajuta la scaderea tensiunii arteriale la unii pacienti.
  • Ceai de paducel si crizantema
Paducelul imbunatateste circulatia in zona coronariana, in timp ce florile de crizantema relaxeaza inima si imbunatateste fluxul de sange.


Adunati 30 de grame de varfuri inflorite de paducel uscate, 25 de grame de Ja Hua (flori de crizanteme uscate), 25 de grame de flori uscate de tei si 20 de grame de coada soricelului uscat. Se amesteca toate si se pastreaza intr-un recipient uscat, etans. Adaugati doua lingurite de amestec la o cana (sau ceainic mic). Apoi adaugati o cana de apa proaspata fiarta. Lasati la infuzat timp de 10 minute plantele si apoi strecurati ceaiul. Beti o ceasca de ceai de trei ori pe zi.




Sursa: natural-remedies





7 septembrie 2013

Ghid de detoxifiere: Cum sa aflam daca organismul are nevoie de o detoxifiere naturala





Corpul nostru este in mod natural echipat cu un proces de autocuratare. Dar prea mult zahar, cofeina, alimente procesate, stres si putina miscare poate incetini functia organismului de dezintoxicare naturala. Si atunci, corpul nostru nu se poate curata cand este pus in fata unui numar tot mai mare de substante nocive si toxice din mediul inconjurator. Toxinele vin in mai multe forme: pesticide in produse, formaldehida din covoare si cosmetice, PCB-urile din recipientele de plastic, dioxinele din produsele din hartie albita, si mai mult. Corpul nostru va procesa si va elimina o parte din gramada de produse chimice care intra in organism, dar marea majoritate este stocata in ficat, plamani, rinichi, intestine, sange si piele, care pot duce la boli cronice.


Cum stii daca ai nevoie de o detoxifiere?

Simptomele unei supraincarcari cu toxine sunt: oboseala, scaderea memoriei, dificultati de concentrare, alergii si infectii, iratibilitate, anxietate si depresie, dificultati cu cresterea in greutate si pierderea in greutate, dureri musculare si articulare sau slabiciune, eruptii cutanate si eczeme, infectii fungice, constipatie, diaree, balonare si indigestie.

Cei mai multi oameni observa o imbunatatire a simptomelor lor dupa detoxifiere, simtind mai multa energie si mai multa vitalitate.

Dezintoxicare acasa

Iata 5 pasi pentru o detoxifiere zilnica, care va curata corpul vostru:

1.Primul lucru de dimineata, beti o lamaie stoarsa in 12 picaturi de apa calda filtrata. Lamaia activeaza ficatul sa elibereze toxinele si ajuta la curatarea resturilor care raman in intestine.
Luati acidophilus sau un supliment probiotic. Acidophilus este una dintre cele mai multe bacterii si ciuperci ''bune'', cunoscute sub numele de probiotice. Probioticele echilibreaza functiile noastre intestinale, ajuta la descompunerea hranei si au rolul de a controla bacteriile ''rele'' prezente in corpul nostru, toate acestea contribuind la optimizarea procesului de detoxifiere. Luati intotdeauna probioticele pe stomacul gol.

2. Mese de dezintoxicare.

  • micul dejun: cereale - ovaz, tarate, orez brun, sau orice alte cereale integrale, atata timp cat acestea sunt nealbite si nu contin nici un adaos de zahar sau substante chimice.
  • pranz sau cina: mananca orice combinatie de fasole, orez brun, tarate de ovaz, legume, carne de pui sau de curcan. Cand mancati, observati cum va afecteaza alimentele. Ar trebui sa va simtiti multumiti si energizati. Daca va simtiti obositi si lenti, incercati mese mai mici, astfel incat sa nu ingreunati digestia si sa nu afectati procesul de detoxifiere.

3. Mancarea verde.

Pigmentul verde din plante, clorofila, este structural similara cu hemoglobina din corpul uman. Aceasta creste productia de celule rosii din sange si imbunatateste oxigenarea, detoxifierea si circulatia. Mancati cat mai multe portii de legume proaspete verzi in fiecare zi in timpul detoxifierii voastre.

4. Supliment pentru detoxifiere.


  • luati ca supliment zilnic o lingura de ulei de seminte de in, ulei de nuci sau ulei de peste de mare adancime.
  • ceaiul verde este un antioxidant puternic si este o alegere excelenta pentru tratamentul de detoxifiere. Beti numai ceai verde decofeinizat.
  • papadia si armurariul protejeaza si reface ficatul. In medicina chineza, ficatul este cel mai activ in procesul de detoxifiere in timpul primaverii.
  • ghimbirul curata rinichii si intestinele. Faceti un ceai de radacina de ghimbir proaspat in timpul regimului de detoxificare
5. Iata un revigorant pe baza de plante:

Bucurati-va 20 de minute intr-o baie de plante pentru revigorare. Scoateti toxinele prin infuzia apei de baie cu eucalipt, perisor, menta, fenicul, scortisoara si sare amara (sulfat de magneziu).
Detoxifierea este un program de intretinere sanatos pentru toate anotimpurile.



Sursa: realfarmacy




4 septembrie 2013

Avem nevoie de vitamina D?



Daca va expuneti suficient de mult la soare, nu aveti nevoie de vitamina D. Mai putin de 10 sau 15 minute de expunere zilnica la soare poate indeparta aceasta deficienta.

Putem obtine, de asemenea, vitamina D din alimente: oua, peste, lapte fortificat si uleiul de ficat de cod si daca la o analiza de sange aflati ca aveti o deficienta de vitamina D, puteti lua, de asemenea, suplimente.

Vitamina D este esentiala pentru sanatatea si rezistenta oaselor. Aceasta ajuta la mentinerea nivelurilor normale de calciu din sange si fosfor, minerale importante pentru sanatatea scheletului. Acest lucru este deosebit de important pentru copii si batrani, in special pentru femeile aflate in postmenopauza. Osteoporoza este cel mai adesea asociata cu un aport scazut de calciu. Nivelurile scazute de vitamina D pot contribui la osteoporoza prin reducerea absorbtiei de calciu.


Vitamina D are si alte roluri importante in corpul nostru. Aceasta activeaza si mobilizeaza limfocitele T in sistemul nostru imunitar ajutandu-le sa lupte impotriva agentilor patogeni, cum ar fi bacteriile.
Datele provenite din studii indica faptul ca nivelurile scazute de vitamina D sunt asociate cu hipertensiunea arteriala si o incidenta mai mare la hipertensiune, conditii care pot fi legate de boli cardiovasculare si accident vascular cerebral. De asemenea, aceste studii sugereaza ca insuficienta vitaminei D este asociata cu dezvoltarea si functionarea anormala a neuronilor.

Fiti constienti de faptul ca este riscant sa luati cantitati mari de vitamina D. Toxicitatea este de obicei cauzata de megadoze de vitamina D - nu de dieta sau de expunerea la soare. Corpul nostru isi regleaza singur cantitatea de vitamina D produsa de expunerea la soare, iar alimentele nu contin cantitati mari de vitamina D.
Principala consecinta a toxicitatii cu vitamina D este acumularea de calciu in sange (hipercalcemie). Acest lucru poate provoca simptome, cum ar fi lipsa poftei de mancare, greata si varsaturi. De asemenea, pot aparea slabiciune, urinare frecventa si probleme ale rinichilor.
Pentru a vedea daca aveti nevoie sa luati suplimente de vitamina D, consultati medicul si faceti o analiza de sange. Aceasta este singura modalitate precisa pentru a determina daca aveti nevoie de suplimente si ce doza sa luati.



Sursa: voices.yahoo.com






1 septembrie 2013

Remedii naturale pentru depresie


Cauze si simptome

Cauzele comune ale bolii sunt adesea atribuite:

  • Dezechilibrelor hormonale
  • Membrii ai familiei biologice
  • Gene specifice
  • Experiente de viata, cum ar fi pierderea unei persoane dragi sau probleme financiare
  • Niveluri ridicate de stres
Cand vine vorba de simptome de depresie, tineti minte ca indicatorii bolii variaza de la persoana la persoana. Varsta si sexul  influenteaza simptomele de depresie care apar. Principalele semne si simptome ale depresiei sunt: crize inexplicabile de plans, probleme de somn, sentimentul de deznadajduire, iritabilitate, neliniste, sentimentul de inutilitate, lipsa de concentrare, ganduri de sinucidere, dureri de cap sau dureri de spate.


Cai naturale de atac contra depresiei


  • sunatoarea - In medicina populara, acest remediu natural este folosit pentru combaterea nervozitatii, grijilor, tristetii si insomniei. Puteti gasi aceasta planta ca un extract lichid, ceai, tablete sau capsule. De obicei, dupa 6-8 saptamani se va vedea eficacitatea acestei plante pentru depresie.
  • peste de apa rece - Profitati de capsulele de ulei de peste realizate din peste de apa rece (somon, ansoa si sardine), care contin acizi grasi omega-3 - o sursa buna de antidepresive naturale.
  • legume cu frunze verzi - Intrucat oamenii care au un deficit de vitamina B de multe ori sufera de depresie, consumul de alimente care contin acid folic poate lupta cu aceasta conditie. Aceasta dieta ar trebui sa includa fructe, legume, fasole si cereale fortificate.
  • roinita si gura-lupului - Faceti o infuzie cu roinita si gura-lupului si beti pana la patru cani pe zi din acest amestec.
  • Withania - Daca depresia apare din cauza stresului pe termen lung sau a recuperarii dupa o boala cronica, este necesar sa se includa aceasta planta tonica in regimul de tratament.
  • magneziu - Organismul are nevoie de magneziu pentru a produce serotonina, care ajuta la transmiterea temperaturii corpului, la metabolism si la starea de spirit. Depresia a fost legata de un nivel scazut de serotonina. Pentru a creste cantitatea de magneziu din corp, includeti in dieta mai multe nuci, cereale integrale si legume verzi.
  • acupunctura - acupunctura este cunoscuta pentru actiunea sa ca un antidepresiv, care imbunatateste starea sufleteasca si care combate alte simptome cum ar fi, insomnia, oboseala si anxietatea.
  • meditatia - Cand tratam depresia, nivelurile scazute de stres sunt ideale. Cu ajutorul meditatiei, o persoana isi poate imbunatati starea de spirit si poate combate stresul si anxietatea.
  • exercitii - Imbunatateste-ti starea de spirit prin adoptarea de exercitii fizice regulate in viata ta.
  • limiteaza sau evita cafeaua si alcoolul - Multi oameni experimenteaza modificari ale dispozitiei, probleme cu somnul, anxietate si depresie.
  • reducerea consumului de zahar - Cand nivelul de zahar din sange creste, starea de spirit se poate schimba in rau. In timp ce dulciurile sunt bune pentru moment, acestea pot afecta cu siguranta modul in care te vei simti ulterior.



Sursa: natural-remedies-for