24 septembrie 2013

Tot ce trebuie sa stiti despre vitamina B12



Vitamina B12 este necesara pentru producerea celulelor rosii din sange. De asemenea, este necesara pentru mentinerea unui sistem nervos sanatos. Deficienta de vitamina B12 poate provoca anemie pernicioasa si probleme gastrointestinale. Deficictul prelungit de vitamina B12 poate provoca, de asemenea, probleme neurologice. Este important sa se abordeze cu promtitudine orice deficit de vitamina B12 deoarece odata ce au aparut leziuni ale nervilor, acestea raman permanente.
Deficienta de vitamina B12 a fost, de asemenea, legata de probleme psihiatrice, inclusiv dementa, depresii si mai rar psihoza.

Vitamina B12 se gaseste in principal in carne, oua si produse lactate, cum ar fi laptele si branza. Se gaseste in cantitati foarte mici in unele alimente vegetale, inclusiv produse din soia, cum ar fi tofu si laptele de soia, legume, si unele ciuperci. Unele alimente procesate, cum ar fi cerealele sunt, de asemenea, imbogatite cu vitamina B12.

Aportul alimentar recomandat de vitamina B12 este de 2,4 mg pe zi pentru adolescentii de peste 14 ani si adulti. Copiii au nevoie de un pic mai putin, in timp ce femeile insarcinate si care alapteaza au nevoie de un pic mai mult.

Cei mai multi oameni vor primi o cantitate suficienta de vitamina B12 pur si simplu mancand o dieta normala, sanatoasa. Cu toate acestea unii oameni ar putea avea nevoie sa ia un supliment de vitamina B12. Persoanele care vor beneficia de un supliment de vitamina B12 includ vegetarienii, care nu mananca niciun produs de origine animala, inclusiv oua si produse lactate, cei care au avut un baypass gastric (deoarece acestia nu mai pot absorbi foarte bine vitamina B12 si cei cu alte conditii de interferenta cu absorbtia de vitamina B12. In plus, unele medicamente pot interfera cu absorbtia de vitamina B12, iar cei care care fac tratament cu aceste medicamente ar trebui sa ia un supliment. Adultii in varsta de multe ori nu pot absorbi vitamina B12 foarte bine si de aceea pot beneficia si ei de un supliment.

Unii sugereaza ca sportivii care fac efort zilnic au nevoie de un supliment de vitamina B12. Cei care sufera de oboseala cronica ar putea sa simta o imbunatatire a starii lor cu un supliment de vitamina B12.
In plus, s-a demonstrat ca vitamina B12 imbunatateste memoria, astfel incat cei cu probleme de memorie, cum ar fi boala Alzheimer, pot lua un supliment de vitamina B12, desi acest lucru nu a fost dovedit in mod direct.

Suplimentele de vitamina B12 se pot gasi in mai multe forme: sub forma de injectie, care se ia o data pe luna, sublingual, care se administreaza zilnic sub limba, spray nazal, care se foloseste o data pe saptamana si sub forma de plasture care se poarta timp de 24 de ore, o data pe saptamana. Toate aceste forme de suplimente de vitamina B12 sunt aproximativ la fel de eficiente, asa ca este doar o chestiune de preferinta personala.

Vitamina B12 are un risc foarte scazut de toxicitate, ceea ce inseamna ca se poate lua fara probleme mai mult decat aportul alimentar recomandat.



Surse: voices.yahoo.com * National Institutes of Health, Office of Dietary Supplements






Un comentariu:

  1. Salut,

    Iti urmaresc atenta post-urile de pe blog de ceva vreme. Imi place cum scrii, ma inspira! Asta m-a determinat sa-mi deschid si eu un Blog. Mi-ar face placere sa intru si eu in comunitatea voastra cu o tematica cel putin indrazneata. Incerc sa astern cuvintele intr-un mod cat mai savuros pe: http://delicii-masaj-erotic.blogspot.ro/
    Te invit sa facem schimb de link-uri in Blogrol. Asta daca iti place desigur cum scriu.
    Eu sunt la inceput dar sper ca vom fi prieteni pe viitor.
    Daca esti interesat contacteaza-ma la adresa: giuliadelicii@yahoo.com
    Daca esti pe Facebook acolo sunt si eu! Mi-ar face mare placere sa ma adaugi la prieteni. Adresa mea de Facebook este: https://www.facebook.com/giulia.delicii
    Eu am sa te urmaresc in continuare! Tine-o tot asa!

    Cu stima,
    Giulia Teodorescu.

    RăspundețiȘtergere