29 noiembrie 2013

Beneficiile pentru sanatate ale cimbrului



Cimbrul este o planta delicata si aromata care este folosita de secole, nu doar ca un condiment, ci si in scopuri medicinale. Egiptenii antici il foloseau ca agent de imbalsamare pentru a conserva trupurile faraonilor.
Iata beneficiile acestei plante pentru sanatatea noastra:

Antioxidant
Cimbrul contine mai multe flavonoide cu rol antioxidant. De asemenea, este o sursa buna de mangan si vitamina K, care ofera o protectie antioxidanta puternica. Antioxidantii previn deteriorarea provocata de radicalii liberi si a stresului oxidativ, care poate creste riscul de cancer si boli de inima si poate accelera procesul de imbatranire.

Antiinflamator
Mai multe studii au constatat ca cimbrul contine proprietati antiinflamatorii si poate ajuta la prevenirea inflamatiei cronice a sistemelor organismului.

Sanatatea inimii
Protectia antioxidanta a cimbrului combinata cu efectele sale antiinflamatorii ajuta la prevenirea bolilor cardiovasculare. Inflamatia cronica este una din principalele cauze ale bolilor de inima. In prezent se fac mai multe studii specifice pentru a confirma efectele pe care cimbrul le poate avea asupra sanatatii inimii.

Antibacterian
Cimbrul are proprietati antimicrobiene. S-a dovedit ca cimbrul ajuta in lupta cu o varietate mare de bacterii si fungi, inclusiv E.coli, staphalococcus aureus si shigella. Studiile de laborator au descoperit ca extractul de ulei de cimbru este eficient impotriva mai multor tulpini de bacterii care sunt rezistente la antibiotice.

Sanatatea sistemului respirator
Cimbrul a fost folosit de secole pentru a trata problemele respiratorii, cum ar fi tusea si bronsita. Universitatea din Maryland recomanda ceaiul de cimbru pentru a trata bolile respiratorii, precum raceala.

Bogat in fier
Cimbrul este o mare sursa de fier, oferind aproape 20% din doza zilnica de 2,8 grame. Fierul este esential pentru producerea de energie, iar deficitul de fier poate provoca anemie, oboseala si poate face organismul mai vulnerabil la infectii.

Sanatatea oaselor
Cimbrul este o sursa excelenta de vitamina K si o sursa buna de fier, calciu si magneziu, toate fiind esentiale pentru o crestere sanatoasa a oaselor, pentru mentinerea unor oase puternice si pentru prevenirea bolilor osoase.

Sanatatea pielii
Un studiu realizat de Leeds Metropolitan University din Marea Britanie a descoperit ca cimbrul este eficient in lupta cu bacteriile care provoaca acneea. Cimbrul pare a fi mai bland pe piele decat alte produse datorita proprietatilor sale antiinflamatorii.


Sursa: healthdiaries.com






10 alimente bogate in potasiu


In timp ce bananele sunt cunoscute pentru continutul lor ridicat de potasiu (o banana potrivita are 422 mg de potasiu), exista multe alte alimente care sunt o sursa mare de acest nutrient important. Iata zece alimente care fac parte din aceasta categorie:


Avocado
Un avocado are 975 mg de potasiu.


Pepene galben
O ceasca de pepene galben are 427 mg de potasiu.


Tomate
O ceasca de rosii tocate sau feliate are 427 mg de potasiu.


Ciuperci crimini
O ceasca de ciuperci crimini are 390 mg de potasiu.










Swiss chard

Doua frunze de swiss chard au 364 mg de potasiu.







Spanac
Doua cesti de spanac crud contine 335 mg de potasiu.


Broccoli
O ceasca de broccoli tocat contine 287 mg de potasiu.


Telina
O ceasca de telina tocata contine 263 mg de potasiu.


Salata Roumaine
Doua cesti de salata Roumaine tocata contine 232 mg de potasiu.


Varza
O ceasca de varza calita contine are 220 mg de potasiu.









Sursa: healthdiaries.com





19 noiembrie 2013

25 de motive pentru a manca banane




Bananele pot vindeca mahmureala, lupta impotriva depresiei, protejeaza impotriva diabetului, orbirii, osteoporozei si chiar cancerului renal!


Iata 25 de motive pentru a manca banane:

1. Bananele ajuta la combaterea depresiei, deoarece acestea contin niveluri ridicate de triptofan, care este metabolizat in serotonina, neurotransmitator responsabil de fericire si de starea de spirit.
2. Doua banane mancate inainte de a incepe antrenamentul va poate oferi un impuls de energie suplimentar prin sustinerea zaharului din sange.
3. Bananele protejeaza impotriva crampelor musculare si poate impiedica pe timpul noptii spasmele musculare.
4. Bananele ajuta la contracararea pierderii de calciu in timpul urinarii si poate contribui la cresterea rezistentei osoase.
5. Bananele imbunatatesc starea de spirit si elimina stresul.
6. Bananele protejeaza, de asemenea, impotriva diabetului de tip II, ajuta la pierderea in greutate, stimuleaza sistemul nervos si ajuta la producerea celulelor albe din sange, toate aceste lucruri datorandu-se nivelului ridicat de vitamina B-6 gasita in banane.
7. Datorita fierului gasit in banane, acestea ajuta la vindecarea anemiei.
8. Deoarece bananele au un nivel ridicat de potasiu si sunt sarace in sare, ele au fost recunoscute oficial de catre FDA ca fiind capabile sa reduca tensiunea arteriala si sa protejeze impotriva atacurilor de inima si a accidentelor vasculare cerebrale.
9. Bogata in pectina, banana ajuta la digestie si elimina usor toxinele si metalele grele din organism.
10. Bananele actioneaza ca un prebiotic, stimuland cresterea bacteriilor prietenoase din intestine. Ele produc, de asemenea, enzime digestive care ajuta la absorbtia nutrientilor.
11. Suferiti de constipatie? Datorita continutului bogat de fibre, bananele ajuta la normalizarea motilitatii intestinale.
12. Bananele calmeaza tractul digestiv si ajuta la refacerea electrolitilor pierduti prin diaree.
13. Bananele sunt un antiacid natural, ajutand in cazul refluxului de acid si arsurilor la stomac.
14. Bananele sunt indicate pentru ameliorarea ulcerului gastric, protejand mucoasa stomacului impotriva acizilor corozivi.
15. Consumul de banane ajuta la prevenirea cancerului de rinichi, protejeaza ochii impotriva degenerescentei maculare, intarind oasele prin cresterea absorbtiei de calciu.
16. Bananele te ajuta sa fii mai atent si mai inteligent. Mananca o banana inaintea unui examen pentru a beneficia de un nivel ridicat de potasiu.
17. Bananele sunt bogate in antioxidanti, furnizeaza radicali liberi si protejeaza de boli cronice.
18. Mancati o banana intre mese deoarece ajuta la stabilizarea zaharului din sange si reduce greata de dimineata.
19. Daca frecati intepaturile de insecte sau pielea in caz de urticarie cu partea interioara a cojii de banana, aceasta calmeaza mancarimile si iritatiile.
20. Controleaza zaharul din sange.
21. Banana poate reduce temperatura corpului si va racoreste in timpul febrei sau pe o zi fierbinte.
22. Starea de spirit, potentiator de triptofan natural, ajuta la ameliorarea tulburarilor emotionale sezoniere ( Seasonal Affective Disorder SAD)
23. Renuntati la fumat? Bananele contin niveluri ridicate de vitamine din complexul B si ajuta la  recuperarea de potasiu si magneziu ca efect al renuntarii la fumat.
24. Eliminati un neg prin plasarea unei bucati de coaja de banana (partea interioara) pe locul afectat.
25. Frecati interiorul unei coji de banana pe pantofii din piele sau genti, apoi stergeti cu o carpa uscata pentru o stralucire rapida.






Sursa: higher-health.org