26 iunie 2014

Iata de ce ar trebui sa mananci pepene verde zilnic!



Multe studii au sugerat ca o crestere a consumului de pepene verde poate ajuta la reducerea riscului de obezitate si mortalitate, diabet si boli de inima.
Pepenele verde ajuta la sanatatea tenului si parului si la cresterea nivelului de energie.

O ceasca de pepene cubulete (152 de grame) contine 43 de calorii, 0 grame grasime, 2 grame de sodiu, 11 grame de carbohidrati (inclusiv 9 grame de zahar si 1 gram de fibre). O ceasca de pepene verde va furniza 17% vitamina A, 21% vitamina C, 2% fier si 1% calciu, necesarul pentru o zi.



Pepenele contine, de asemenea, tiamina, riboflamina, niacina, vitamina B6, acid folic, acid pantotenic, magneziu, fosfor, potasiu, zinc, cupru, mangan, seleniu, colina, betaina si licopen. Pepenele verde contine mai mult licopen decat orice alte fructe sau legume. Iata ce beneficii aduce o ceasca sau doua de pepene verde in alimentatia zilnica:
  • Previne astmul: Riscurile de a dezvolta astm sunt mai mici la persoanele care consuma o cantitate mare de anumiti nutrienti. Una dintre aceste substante nutritive este vitamina C, care se gaseste din abundenta in pepenele verde.
  • Tensiunea arteriala: Un studiu publicat de Jurnalul American de Hipertensiune a constatat ca pepenele verde scade tensiunea arteriala la persoanele de varsta mijlocie care sufera de obezitate, la cei cu prehipertensiune si etapa 1 de hipertensiune. De asemenea, pepenele verde imbunatateste functia arteriala.
  • Cancer: Pepenele verde este o excelenta sursa de antioxidanti, vitamina C, precum si altele, ajutand la combaterea formarii de radicali liberi care cauzeaza cancerul. Aportul de licopen, de exemplu, a fost legat de un risc scazut al cancerului de prostata in mai multe studii. 
  • Digestie: Pepenele verde, din cauza continutului sau de apa si fibre, ajuta la prevenirea constipatiei si contribuie la un tract digestiv sanatos.
  • Hidratarea: Colina este un nutrient foarte important si versatil, care ajuta la somn, mobilitate musculara, invatare si memorie. Colina ajuta, de asemenea, la mentinerea structurii membranelor celulare, la transmiterea impulsurilor nervoase si ajuta la absorbtia grasimilor. Colina atenueaza, de asemenea, si inflamatia cronica.
  • Dureri musculare: Pepenele verde si sucul acestuia reduc durerile musculare si imbunatatesc perioada de recuperare la sportivi.
  • Pielea: Pepenele verde este fantastic pentru piele deoarece contine vitamina A, un nutrient necesar pentru productia de sebum, care pastreaza pielea hidratata.


Sursa: