11 iulie 2014

Avocado, sanatate si beneficii




Stiati ca avocado a fost numit alimentul cel mai complet din lume si are multe beneficii pentru sanatate?

Multi nutritionisti sustin ca avocado contine nu doar tot ceea ce o persoana are nevoie pentru a supravietui, dar contribuie, de asemenea, la prevenirea si controlul bolii Alzheimer, cancer, boli de inima, diabet si alte afectiuni ale sanatatii.

Avocado este originar din Puebla, Mexic. Din anul 900 d.Hr, arborele de avocado a fost cultivat si a crescut in America Centrala si de Sud. In secolul al 19-lea, avocado a patruns in California si a devenit o cultura comerciala de succes.




Avocado numit si ''para aligator'', are un continut ridicat de fibre, sodiu, omega-3, vitaminele A, C, D, E, K si vitaminele B (tiamina, riboflavina, niacina, acid pantotenic, biotina, vitamina B6, vitamina B12 acid folic), precum si potasiu.

Virtutiile si beneficiile fructului de avocado:

  • Grasimi mononesaturate - Aceste tipuri de grasimi ajuta la controlul trigliceridelor in fluxul sanguin, scade colesterolul din sange si controleaza diabetul zaharat.
  • Acidul folic contribuie la formarea de celule sanatoase si la dezvoltarea tesutului. Acidul folic este, de asemenea, esential pentru metabolismul homocisteinei si ajuta la mentinerea nivelurilor normale ale acestui aminoacid.
  • Luteina - Aceasta este un carotenoid (un pigment natural), care protejeaza impotriva cataractei si a anumitor tipuri de cancer si reduce riscul de degenerescenta maculara, principala cauza de orbire la adultii in varsta de peste 65 de ani. 
  • Acidul oleic si potasiu - Aceste substante nutritive ajuta la reducerea nivelului de colesterol si reducerea riscului de hipertensiune arteriala.
Puteti adauga aceste beneficii ale fructului de avocado la dieta dvs. in mai multe moduri:

1) Cel mai simplu mod este de a taia avocado in jumatate si sa presarati pe acesta condimente pe baza de plante sau sirop de artar.
2) Se taie avocado si se poate adauga la o salata, sau se poate utiliza ca un topping sau garnitura pentru supa.
3) Pasati un avocado si intindeti-l pe paine sau pe o chifla (in loc de unt sau crema de branza).
4) Taiati un avocado in jumatate si umpleti micul gol (ramas dupa ce scoateti samburele) cu toppingul dvs. preferat, cum ar fi orez sau cuscus.
5) Faceti sos de avocado pentru a adauga aroma la legume crude sau fierte. Puteti gasi cu usurinta mai multe retete de avocado online. Avocado este un aliment extrem de nutritiv pentru copii, care ofera  ''grasime buna'' pentru creierul copilului si pentru dezvoltarea lui fizica.



Sursa:

whydontyoutrythis.com