23 octombrie 2014

6 beneficii incredibile pentru sanatate ale nucilor





Nucile contin diferite substante nutritive care sunt bune pentru sanatatea voastra. Nucile au unele beneficii nutritionale incredibile care va pot ajuta la mentinerea unui corp sanatos. Nucile ne protejeaza impotriva bolilor de inima, impotriva formarii pietrelor la vezica biliara si imbunatatesc functionarea creierului. De asemenea, ajuta la prevenirea unor boli cu risc ridicat, cum ar fi diabetul si cancerul.






Beneficiile nucilor:

1. Nucile ajuta la functionarea creierului deoarece contin acizi grasi omega-3. Acestea permit buna circulatie si functionare a celulelor creierului si a neuronilor. Nucile ajuta la imbunatatirea memoriei, la concentrare, la procesul de gandire si la o minte limpede.

2. Protejeaza impotriva bolilor de inima

Nucile contin acid alfa-linolenic, acizi grasi omega-3, vitamina E si potasiu, care sunt foarte bune pentru mentinerea sanatatii inimii. Grasimile omega-3 reduc nivelul de colesterol si reduc tensiunea arteriala, protejand inima voastra. Vitamina E previne infundarea arterelor, iar potasiul permite contractia inimii si imbunatateste functionalitatea acesteia.

3. Protejeaza sanatatea oaselor

Aceasta este una dintre cele mai bune beneficii pentru sanatate ale nucilor! Prin continutul lor de acizi grasi omega-3 si acid alfa-linolenic, ajuta la prevenirea pierderii osoase grave. Deci, luati in considerare consumul de nuci, dar asigurati-va ca le consumati cu moderatie.

4. Previne formarea pietrelor la vezica biliara

Nucile pot preveni, de asemenea, formarea pietrelor la vezica biliara. In plus, ele sunt foarte bune in prevenirea diferitelor boli ale vezicii biliare. Mananca nuci si protejeaza-ti vezica biliara!

5. Ajuta in lupta impotriva cancerului si a diabetului zaharat

Consumarea nucilor poate ajuta la prevenirea diferitelor boli, inclusiv diabetul zaharat, cancerul, obezitatea si alte boli care pot pune viata in pericol. Nucile ajuta la buna functionare a vaselor de sange, ajuta la reducerea riscurilor diabetului. Mai mult decat atat, ele regleaza metabolismul si ajuta la prevenirea diferitelor riscuri pentru sanatate, cum ar fi hipertensiunea arteriala si cresterea in greutate.

6. Imbunatatirea somnului

Nucile contin melatonina, un hormon produs de glanda pineala, care reglementeaza si imbunatateste somnul. Deci, daca aveti probleme cu somnul, incercati sa mancati un pumn de nuci inainte de a merge la culcare, pentru a dormi mai bine noaptea.

Datorita faptului ca nucile sunt foarte bogate in calorii, trebuie consumate cu moderatie.


Sursa: en.amerikanki








12 octombrie 2014

Beneficiile rosiilor pentru sanatate






Rosiile sunt un izvor de putere nutritiva, care ofera beneficii incredibile pentru sanatate atunci cand sunt incluse in alimentatia zilnica. Rosiile sunt bogate in vitaminele A,C,K, vitamina B6, potasiu, acid folic, tiamina, magneziu, niacin, cupru si fosfor, care sunt esentiale pentru mentinerea unei bune stari de sanatate. Rosiile au un continut scazut de colesterol, grasimi saturate, sodiu si calorii. Puteti consuma rosiile in sandwich-uri, salate, sosuri, piureuri si supe.

Iata cateva motive pentru care este bine sa mancam rosii:



1. Imbunatatesc vederea

Rosiile sunt o sursa excelenta de vitamina A si C, care ajuta la imbunatatirea vederii dumneavoastra. Un studiu recent arata ca, prin continutul ridicat de vitamina A, rosiile pot ajuta la prevenirea degenerescentei maculare, o boala grava a ochilor. Mai mult decat atat, rosiile pot reduce riscul dezvoltarii cataractei. Rosiile contin, de asemenea, antioxidanti fitochimici, cum ar fi licopen, luteina si zeaxantina, care protejeaza ochii de problemele provocate de lumina.

2. Ajuta in lupta impotriva cancerului

Potrivit unui studiu publicat in Jurnalul Institutului National al Cancerului, dieta bazata pe consumul de multe rosii poate preveni cancerul de prostata.
Rosiile pot ajuta, de asemenea, la reducerea riscului unor alte tipuri de cancer, cum ar fi cel de stomac, pulmonar, de col uterin, de faringe, de gura, de gat, rectal, de colon, de esofag si cancerul ovarian. Asta pentru ca rosiile sunt bogate in licopen antioxidant. Daca doriti, pentru a stimula beneficiile anticancer ale rosiilor, incercati sa le gatiti in salate, cu ulei de masline.

3. Curata pielea

Consumul regulat de rosii poate ajuta pielea sa arate perfect. Rosiile contin licopen, un antioxidant puternic, care protejeaza pielea de arsurile solare si face pielea mai putin sensibila la lumina UV, una dintre cauzele ridurilor si liniilor fine. Puteti folosi rosiile pentru a vindeca acneea si eruptiile cutanate si pentru a micsora porii mari. Frecati pulpa de rosii pe piele pentru a-i reda stralucirea. 

4. Scade nivelul de zahar din sange

Rosiile contin foarte putini carbohidrati, ajutand la scaderea nivelului de zahar din sange. Rosiile contin, de asemenea, crom care ajuta la controlul zaharului din sange, si fibre care ajuta la mentinerea nivelului de zahar din sange la un nivel normal. Cateva studii au constatat ca antioxidantii puternici din rosii protejeaza fluxul sanguin si rinichii, zone care sunt adesea afectate de diabetul zaharat. 

5. Imbunatatesc somnul

Rosiile sunt o mare sursa de licopen si vitamina C, care va pot ajuta sa dormiti mai bine. Deci, daca aveti probleme cu somnul, luati in considerare adaugarea rosiilor in dieta voastra zilnica.

6. Mentin sanatatea oaselor

Rosiile contin vitamina K si calciu, care ajuta la mentinerea oaselor sanatoase. Prin urmare, consumul de rosii poate ajuta la intarirea si refacerea oaselor. S-a demonstrat ca licopenul antioxidant poate imbunatati, de asemenea, masa osoasa si ajuta in lupta impotriva osteoporozei, o boala grava, care poate duce la fracturi osoase, deformare si invaliditate.

7. Atenueaza durerile cronice



Datorita prezentei agentilor antiinflamatorii, cum ar fi carotenoidele si bioflavonoidele, rosiile pot calma durerea cronica. Persoanele care sufera frecvent de dureri usoare sau moderate au, de obicei, inflamatie. Cercetarile arata ca daca bem un pahar de suc de rosii in fiecare zi, poate reduce nivelurile sanguine de TNF-alfa, care cauzeaza inflamatia, cu aproximativ 34%. Asfel, rosiile sunt bune pentru persoanele care sufera de probleme cronice de sanatate, cum ar fi boli de inima, osteoporoza, cancer si Alzheimer. 


8. Bune pentru par

Rosiile sunt bune, de asemenea, pentru par. Ele contin vitamine si fier, care ajuta la intarirea parului si poate aduce chiar stralucire parului deteriorat si lipsit de viata. Mai mult decat atat, rosiile au aciditate, care echilibreaza nivelul pH-ului in par. Daca aveti matreata, aplicati suc de rosii proaspat pe par si scalp dupa samponare, si clatiti cu apa rece sau calduta dupa 4-5 minute. Nu folositi rosii pe par prea des, deoarece aciditatea lor poate usca parul.

9. Ajuta la pierderea in greutate

Daca doriti sa renuntati la acele kilograme nedorite, asigurati-va ca nu va lipsesc rosiile din dieta zilnica. Ele sunt sarace in grasimi si nu contin colesterol. Rosiile contin o multime de fibre si apa, astfel incat acestea va vor ajuta sa va simtiti satui, fara o cantitate inutila de calorii. 

Fie ca sunt proaspete, uscate la soare, fierte, piure sau stoarse, asigurati-va ca adaugati rosiile in dieta voastra zilnica pentru a va bucura de beneficiile acestora pentru sanatate.





Sursa: en.amerikanki