20 decembrie 2014

Cand este mai bine sa bem apa rece sau calda




Apa ne da viata si stim cu totii cat de bine ne simtim cand ne potolim setea cu un pahar de apa rece. Dar este apa rece intotdeauna cea mai buna optiune? Sau poate exista situatii in care noi ar trebui sa optam pentru apa calda?

Unii experti au studiat care este cea mai buna temperatura a apei pentru a realiza o hidratare optima a organismului. La urma urmei, temperatura interna a corpului nostru este de 37.0 °C (98.6 °F), care este foarte diferita de cea a unui pahar cu apa rece.

Sistemele de medicina antice, cum ar fi Ayurveda, care isi are originea in India in urma cu mai mult de 3000 de ani, cat si medicina traditionala chineza, subliniaza importanta temperaturii si efectele sale asupra organismului. Asadar, exista anumite situatii in care apa calda este mai adecvata decat cea rece!





Fie ca apa este rece sau calda - cel mai important lucru este sa fii hidratat si sa-ti asculti corpul. Corpurile noastre au propria lor inteligenta innascuta si de multe ori ne spun ceea ce vrem sa stim.


Cand lucrezi afara sau vremea este calda afara, iti vei dori probabil apa cu gheata. Dar cand esti racit, vei fi mai dispus sa bei apa fierbinte.


Este bine sa stii care sunt cele mai bune momente sa bei apa rece sau apa calda!



Cand este bine sa bem apa rece:


Antrenament


In timpul antrenamentului, temperatura corpului creste. Transpiratia este un mecanism pe care corpurile noastre il folosesc ca sa se raceasca, dar pierdem o cantitate mare de apa si electroliti, care trebuie sa fie refacuta. Apa rece consumata in timpul unui antrenament, rehidrateaza corpul cu apa pierduta si ajuta la racirea  temperaturii de baza a corpului. Un studiu realizat de Journal of the International Society of Sport Nutrition, a comparat consumul de apa la temperatura camerei si de apa rece in timpul antrenamentelor. Cercetatorii au descoperit ca participantii care au consumat apa rece au reusit sa-si pastreze temperatura de baza a corpului scazuta cu 50% mai mult decat grupul care a consumat apa la temperatura camerei.


Febra


Consumul de apa rece atunci cand aveti febra este o metoda de racire a corpului. Este important sa fiti superhidratati atunci cand aveti febra pentru ca organismul lucreaza din greu pentru a scapa de orice invadatori straini care iti pot face rau. Cand esti supraincalzit, apa rece de baut poate fi un ajutor imens pentru organism. Incercati sa stoarceti o lamaie proaspata si sa adaugati un varf de cutit de sare de mare pentru a ajuta la refacerea electrolitilor pierduti.

Pierderea in greutate

Consumul de apa rece stimuleaza metabolismul si ajuta la arderea a 70 de calorii in plus pe zi. Daca unei persoane de greutate medie ii trebuie o plimbare de 15 minute pentru a arde 70 de calorii, atunci apa cu gheata este un mod destul de simplu si de eficient pentru a arde caloriile in plus, mai ales atunci cand incercati sa pierdeti in greutate.


Cand este bine sa bem apa calda sau fierbinte

Digestie

Medicina ayurvedica afirma ca apa calda consumata dimineata, ajuta la stimularea digestiei. Consumul de apa rece in timpul mesei poate avea efecte negative asupra procesului digestiv, dupa cum afirma cercetatorii. Organismul are nevoie atunci de mai multa energie ca sa incalzeasca lichidele reci si alimentele, luandu-i astfel mai mult timp pentru a le digera si asimila. Este bine de stiut acest lucru pentru cei care sufera de stres digestiv!

Detoxifiere

Cand vine vorba de curatarea corpului de toxine, consumarea unei cantitati adecvate de apa este de o importanta capitala. Dr. Mark Hyman recomanda consumul de apa la temperatura camerei, in care se poate stoarce lamaie. Lamaia ajuta, de asemenea, la stimularea digestiei si la eliminarea toxinelor.
In timpul unei detoxifieri, puteti sa adaugati in apa de baut cateva felii de castravete si menta proaspata sau felii de mere si scortisoara, care au, de asemenea, un rol benefic in procesul de curatare a organismului.

Atenuarea durerilor

Apa calda sau fierbinte este cea mai indicata atunci cand va confruntati cu o durere de cap sau o inflamatie. Datorita faptului ca apa calda ajuta la stimularea fluxului sanguin in tesuturi este un remediu excelent pentru tratarea crampelor menstruale.

Constipatie

Consumul de apa calda atunci cand esti constipat poate ajuta foarte mult. Principala cauza a constipatiei este deshidratarea, asa ca este esential sa se consume cantitati suplimentare de lichide. Apa calda ajuta la stimularea fluxului sanguin si are un efect mai calmant in intestine decat apa rece.


Ce spune medicina antica despre temperatura apei

Medicina chineza traditionala a fost impotriva apei rece de baut timp de mii de ani. Logica din spatele acestei idei este ca apa rece are un efect total de contractare, incetinire si scadere. Apa calda ajuta la mentinerea lichidelor in corp, protejeaza organele interne si creste fluxul de sange si circulatia din organism.




Medicina ayurvedica are o pozitie similara si nu recomanda apa rece pentru aceleasi motive. Totusi acestea sunt sisteme foarte vechi ale medicinei. Cand au fost puse in aplicare aceste sisteme, oamenii nu erau preocupati de pierderea in greutate. Ei au fost preocupati de modul in care sa-si pastreze energia. In ceea ce priveste mentinerea unei digestii sanatoase si a unui nivel ridicat de energie este probabil mai bine sa beti apa la temperatura camerei sau apa calda.

In afara de situatiile enumerate mai sus, consensul unui spectru larg de specialisti din domeniul sanatatii este sa consumam apa la temperatura camerei. Tineti cont cum este temperatuta afara. Intr-o zi fierbinte, beti apa rece, intr-o dimineata rece de iarna, probabil, veti opta pentru apa fierbinte sau calda. Consumul de apa calda dimineata este o metoda foarte buna pentru stimularea digestiei si cresterea energiei si, de asemenea, pentru detoxifiere. Putem adauga citrice sau plante in apa pentru a avea un gust mai placut. Multi oameni prefera apa rece deoarece are un gust mai bun, dar apa la temperatura camerei poate fi la fel de placuta.
Asa cum am mentionat mai sus, important este sa fii hidratat.


Sursa: healthyandnaturalworld






16 decembrie 2014

Ghidul pentru pozitiile de somn




Felul in care dormi spune intr-un fel cine esti cu adevarat. Profesorul Chris Idzikowski, director la Sleep Assessment and Advisory Service, a analizat cele mai frecvente sase pozitii de somn intr-un sondaj realizat cu 1000 de participanti si a constatat ca nu numai ca aceste pozitii afecteaza sanatatea noastra, dar acestea sunt legate, de asemenea, de anumite tipuri de personalitate.
Ce spune pozitia de somn despre tine?

Foto: thecollectiveint.com




Pozitia ''cadere libera''

Pozitia: Intins pe stomac, cu mainile pe perna si capul intors intr-o parte.
Personalitate: Cei care dorm in aceasta pozitie sunt adesea oameni extrovertiti si indrazneti. Ei par curajosi, dar sunt oameni cu adevarat sensibili care nu suporta critica.
Beneficii pentru sanatate: Aceasta pozitie sau orice pozitie in care esti culcat cu fata in jos, este benefica pentru digestie.

Foto: thecollectiveint.com
Pozitia ''fetus''

Pozitia: Ghemuit pe o parte. Aceasta este pozitia de dormit cea mai comuna, adoptata de aproape 41% din cele 1000 de persoane care au participat la sondajul profesorului Idzikowski.
Personalitate: Cei care dorm in aceasta pozitie sunt persoane dure la suprafata, dar timizi si sensibili in interior.
Beneficii pentru sanatate: Dormitul pe partea stanga poate provoca stres asupra organelor vitale (ficat, stomac, plamani), deci, daca alegeti aceasta pozitie, este bine sa o faceti pe partea dreapta.


Foto: thecollectiveint.com

Pozitia lateral, cu mainile pe langa corp

Pozitia: Intins pe o parte, cu ambele brate pe langa corp.
Personalitate: Cei care dorm in aceasta pozitie sunt persoane sociabile, comode. Dezavantaje: tendinta de a avea incredere in oricine, sunt usor de pacalit.
Beneficii pentru sanatate: Aceasta pozitie mentine coloana vertebrala dreapta, fiind benefica pentru cei care sufera de dureri de spate.

Foto: thecollectiveint.com


Pozitia lateral, cu mainile intinse in fata

Pozitia: Pe o parte, cu ambele brate in fata.
Personalitate: Cei care dorm in aceasta pozitie sunt deschisi la lucruri noi, dar, de asemenea, sunt suspiciosi si cinici. Le trebuie mult timp sa ia o decizie - cantarind in mod repetat argumentele pro si contra - dar odata ce fac o alegere, ei nu se razgandesc niciodata si nu regreta.
Beneficii pentru sanatate: Aceasta pozitie ajuta la atenuarea unor probleme asociate cu boala de reflux de acid si apnee in somn. Daca aceste simptome sunt manifestari obisnuite, ar fi bine sa consultati un specialist.

Foto: thecollectiveint.com


Pozitia soldatului

Pozitia: Intins pe spate, cu ambele brate pe langa corp.
Personalitate: Aceste persoane sunt in general linistite si rezervate. Ei isi seteaza standarde foarte ridicate pentru ei insisi si pentru altii.
Beneficii pentru sanatate: Cercetarile au dovedit ca dormitul pe spate poate duce la sforait si la dificultati de respiratie.

Foto: thecollectiveint.com

Pozitia ''steluta de mare''

Pozitia: Intins pe spate, cu bratele intinse in jurul capului.
Personalitate: Aceste persoane sunt buni ascultatori si prieteni buni. Sunt intotdeauna dispusi sa ofere ajutor si, in general, nu le place sa fie in lumina reflectoarelor.
Beneficii pentru sanatate: La fel ca si pozitia soldat, pozitia ''steluta de mare'' duce la sforait si la probleme de respiratie in timpul somnului.





Sursa: thecollectiveint.com








8 decembrie 2014

De ce este bine sa consumam Teff




Teff-ul (Eragrostis tef) este o cereala africana care creste in Etiopia si Eritreea, fiind considerata printre primele cereale cultivate de catre oameni. Cercetarile au demonstrat ca teff-ul are un continut bogat in fibre alimentare, aminoacizi, proteine, calciu si fier. Pe langa acestea, meiul etiopian contine vitamina C, magneziu, potasiu, fosfor si zinc.

Este o sursa importanta de aminoacizi esentiali, in special lizina, aminoacidul care deseori lipseste din produsele cerealiere. Teff-ul contine mai multa lizina decat orzul, meiul, graul si mai putina decat orezul sau ovazul.

Teff-ul este indicat pentru cei care vor sa piarda in greutate, oferind o senzatie de satietate. Este o alegere buna pentru cei care au diabet datorita capacitatii sale de a ajuta la reglarea zaharului din sange. Teff-ul este, de asemenea, benefic pentru sanatatea colonului.




Teff-ul nu contine gluten, castigandu-si popularitatea in industria alimentara din SUA, ca o cereala alternativa pentru persoanele care prezinta intoleranta la gluten, fiind consumata de catre persoanele cu boala celiaca. Faina de Teff este, de asemenea, o alegere buna pentru cei care vor sa faca produse de patiserie fara gluten.

Teff-ul contine cel mai ridicat nivel de calciu decat oricare alta cereala. Cu 123 mg per ceasca, o portie de Teff ofera mai mult calciu decat unele produse lactate. Teff-ul contine, de asemenea, o cantitate mare de vitamina C, care este o caracteristica rara in familia cerealelor.


Semintele de teff sunt foarte mici, apropiate de dimensiunea semintelor de mac. Semintele de teff sunt, de obicei, transformate in faina care este folosita pentru a coace ''injera''. Injera (paine traditionala etiopiana) este o lipie acra ca o clatita fermentata, care este preferata in dieta etiopiana si eritreeana.

Foto: food.amerikanki.com




Sursa: Wikipedia

http://biblioteca.regielive.ro/referate/industria-alimentara/teff-cereala-africana-159388.html

http://food.amerikanki.com/healthy-reasons-eat-teff/