27 mai 2015

9 alimente si plante care protejeaza si imbunatatesc vederea




Cercetatorii nutritionisti au descoperit o serie de substante nutritive care sunt esentiale pentru sanatatea ochilor. Una dintre principalele cauze ale orbirii si a pierderii vederii la adultii de peste saizeci de ani este degenerescenta maculara care afecteaza milioane de oameni. Factorii care cresc riscul sunt fumatul, dieta saraca, obezitatea, hipertensiunea arteriala, antecedente familiale, imbatranire, si o gena nou decsoperita, care este asociata cu degenerescenta maculara.


O alta cauza foarte frecventa de orbire este cataracta. Cataracta inseamna opacifierea cristalinului din interiorul ochiului care duce la o scadere a vederii si se trateaza conventional prin interventie chirurgicala.

Exista cateva suplimente simple care pot reduce semnificativ problemele vederii si ar putea imbunatati chiar vederea. Cercetarile au aratat ca dieta si suplimentele pot fi folosite pentru a trata sau preveni aceste conditii.

Deci, care sunt acele substante nutritive care pot preveni problemele de vedere si o pot imbunatati?




Luteina si zeaxantina

Luteina si zeaxantina fac parte din familia carotenoidelor si sunt foarte importante pentru vedere. Puteti obtine luteina din alimente, cum ar fi, spanacul, varza, brocoli, dar probabil insuficienta. Pentru a obtine efectul deplin se pot lua suplimente. Luteina si zeaxantina pot fi un izvor de sanatate pentru ochi si pot preveni pierderea vederii la adulti. Doza recomandata pentru luteina este de 10 mg pe zi pentru preventie generala si de la 20 la 40 mg daca aveti deja degenerescenta maculara.

Antioxidantii

Antioxidantii protejeaza celulele din corpul nostru si reduce riscul piererii vederii in special la grupurile de risc mai mare. Antioxidantii pot reduce, de asemenea, riscul de cataracta. Se recomanda sa luati multivitamine care contin cel putin 500 mg de vitamina C, 400 UI de vitamina E, 15 mg de betacaroten si 80 mg de zinc pe zi. S-a demonstrat ca zincul ajuta la protejarea ochilor de efectele nocive ale luminii si incetineste pierderea vederii in cazul degenerescentei maculare.

Acizii grasi Omega 3

Omega 3, care se gaseste in pestele gras, poate ajuta la protejarea ochilor si la mentinerea vederii.

Seleniu

Seleniul este un mineral care poate ajuta la prevenirea cataractelor, a degenerescentei maculare, si poate imbunatati, de asemenea, ochii uscati si starea generala de sanatate a ochilor. Surse naturale de seleniu: homar, ton, creveti, stridii, hering, ficat, oua, sunca, carne de vita, pui, miel, vitel, nuci de Brazilia, ovaz, orez brun, usturoi, broccoli, germeni de grau, cereale integrale, ciuperci, struguri rosii si seminte de susan.

Afine si coacaze rosii

Acestea sunt bogate in antioxidanti puternici si pot ajuta la protejarea retinei, reducand riscul de cataracta. De asemenea, acestea pot ajuta la imbunatatirea alimentarii cu sange a ochiului.

Taurina

Taurina este un aminoacid care este esential pentru functionarea buna a ochilor. Taurina se poate gasi in mod natural in alimente, in special in fructe de mare si carne.

Euphrasia (Floare de ochi, silur)

Aceasta planta este indicata pentru ochi obositi, dureri oculare, vedere incetosata, dureri de cap si vedere dubla. Aceste simptome apar de multe ori dupa lectura, lucrul cu calculatorul sau alte activitati apropiate care implica sarcini vizuale obositoare.

Vitamina B2 (riboflavina)

Vitamina B2, alaturi de alte elemente nutritive, este importanta pentru vederea normala si poate ajuta la prevenirea cataractei. Cele mai bune surse de riboflavina sunt: drojdia de bere, migdale, cereale integrale, germeni de grau, orez salbatic, ciuperci, lapte, iaurt, oua, broccoli, varza de Bruxelles si spanac. Faina si cerealele sunt adesea fortificate cu riboflavina.

Yumberry

''Yumberry'' OPC (Oligomeric Proantocianidinele) este un fel de pigment solubil in apa si este unul dintre cele mai importante tipuri de pigmenti care compun coloritul petalelor florilor si al fructelor. Este un antioxidant foarte eficient. Organismul uman nu poate produce OPC de la sine ca plantele care sunt singura sursa de OPC. Eficacitatea OPC de antioxidare este de 20 de ori mai mare decat cea a vitaminei C si de 50 de ori mai mare decat vitamina E. Este foarte important in protejarea vederii si opreste formarea cataractei.







Sursa: healthyandnaturalworld