8 august 2016

Beneficiile pentru sanatate ale perelor



Homer a numit perele ''darul zeilor'', dar, din pacate, beneficiile pentru sanatate ale perelor sunt subestimate. O para dulce, suculenta este o gustare sanatoasa, care va scade apetitul si pofta de dulce. Este incarcata cu nutrienti esentiali, fibre si antioxidanti puternici care ajuta la lupta impotriva cancerului, stimuleaza sistemul imunitar si imbunatateste starea generala de sanatate.

Iata cateva motive pentru care perele sunt bune pentru sanatatea noastra:

1. Perele sunt bune pentru inima

Credeti sau nu, o para pe zi poate preveni atacul de cord si accidentul vascular cerebral. Perele sunt bogate in fibre alimentare, care ajuta la mentinerea sanatatii inimii. De asemenea, ajuta la reducerea tensiunii arteriale si a nivelului de colesterol rau. Riscul de accident vascular cerebral poate fi redus cu pana la 50% prin consumul de pere in fiecare zi.

2. Perele sunt bune pentru ochi

Datorita continutului lor ridicat in vitamine si antioxidanti, perele sunt printre cele mai bune alimente care hranesc si protejeaza ochii. Studiile arata ca consumul zilnic de pere poate reduce riscul de degenerare maculara legata de varsta.

3. Perele cresc nivelul de energie si capacitatea creierului

O para de marime medie contine 15% din doza zilnica recomandata de cupru, un mineral care ajuta la mentinerea sistemului nervos sanatos, crescand capacitatea creierului. Perele sunt o sursa excelenta de fructoza si glucoza, care va ajuta la mentinerea unui nivel ridicat de energie pe tot parcursul zilei.

4. Perele ajuta la controlul diabetului zaharat

Perele au un indice glicemic scazut de 38. Ele ajuta la prevenirea cresterii nivelului de zahar din sange si controleaza nivelul de glucoza din sange. Perele va pot ajuta, de asemenea, sa va pastrati greutatea sub control. Ele sunt sarace in calorii si bogate in substante nutritive, care contribuie la accelerarea pierderii in greutate si la stimularea sistemului imunitar.

5. Perele ajuta la prevenirea cancerului

Datorita continutului ridicat de fibre, perele pot ajuta, de asemenea, la prevenirea diferitelor tipuri de cancer, inclusiv cancerul de colon si cancerul de san in postmenopauza. Mai mult decat atat, perele sunt bogate in antioxidanti puternici sub forma de vitamina C, care protejeaza celulele de radicalii liberi. O para de marime medie contine aproximativ 11% din doza recomandata de vitamina C. In plus, perele contin acid hidroxicinamic care ajuta la prevenirea cancerului pulmonar si a cancerului de stomac. Este recomandat sa se consume para cu coaja, deoarece aceasta contine majoritatea antioxidantilor.


Proaspete, conservate sau coapte, perele au o serie de beneficii minunate pentru sanatate. Pe langa avantajele mentionate mai sus, consumul de pere ajuta la imbunatatirea digestiei, previne constipatia, mentine nivelul colesterolului, reduce inflamatia, amelioreaza febra, imbunatateste sanatatea oaselor si multe altele. Puteti sa utilizati perele in pireuri, salate, deserturi, sandwich-uri sau va puteti bucura de pere coapte cu scortisoara, miere si nuci.





Sursa: http://food.amerikanki.com/